Ilmoittaudu webinaariin
Älä heitä vastuullisuustyötä romukoppaan tai laita hanskoja naulaan. Voit hyödyntää jo tehtyä työtä ja kääntää sen liiketoimintahyödyksi!
Tässä webinaarissa sukellamme suoraan käytäntöön, miten analyysia, kartoitustyötä sekä yrityksen sisäisiä keskusteluja kestävyydestä voit jalostaa liiketoimintaa kasvattavaksi vastuullisuustyöksi. Näytämme miten vastuullisuusmittaristo rakentuu arvoketjuanalyysin kautta.
Vastuullisuus tuottaa todellista kilpailuetua vasta, kun se on integroitu liiketoimintastrategiaan eikä sitä tehdä vain sääntelyn tai raportointivelvoitteiden vuoksi. Yritykset, jotka tekevät vastuullisuudesta osan liiketoimintaansa, esimerkiksi kehittämällä kestävämpiä tuotteita, parantamalla toimitusketjun vastuullisuutta tai sitouttamalla sidosryhmiä aidosti, saavuttavat pitkäaikaista arvoa. Pelkkä raportointi tai sääntöjen noudattaminen ei riitä erottamaan yritystä kilpailijoista, mutta aidosti vastuullinen liiketoiminta vahvistaa brändiä, houkuttelee asiakkaita ja sijoittajia sekä tuo kustannussäästöjä.
Kenen kannattaa osallistua tai tilata tallenne?
Jos työskentelet yritysjohdossa, kestävyysraportoinnin ja/tai yritystalouden parissa. Erityisesti, jos yrityksessäsi on hahmotettu teille olennaisia raportoitavia asioita ja nyt on aika saada data haltuun sekä johdettavaksi.
Aika: Tiistaina 1.4. klo 08–08:45
Puhuja: Outi Ihanainen-Rokio, vastuullisuusasiantuntija ja toimitusjohtaja
Paikka: Zoom, webinaarintallenne lähetetään automaattisesti kaikille ilmoittautuneille
Katso tallenne ja ota askel kestävämpään liiketoimintaan!
Liityt samalla Mastoksen uutiskirjelistalle, josta pääset halutessasi poistumaan.
Tiistaina 1.4.2025 klo 08-08:45
Webinaarin teemat:
Miten hyödyntää jo tehdyt vastuullisuustoimet?
Vastuullisuustoimet paljastavat arvokasta tietoa sidosryhmistä, riskeistä ja mahdollisuuksista. Miten se voidaan hyödyntää strategiassa, riskienhallinnassa ja vastuullisuusviestinnässä?
Olennaisuusanalyysin liiketoimintahyödyt
Olennaisuusanalyysi tukee päätöksentekoa, kilpailuetua ja brändin vahvistamista?
Käytännön esimerkkejä siitä, miten yritykset ovat hyödyntäneet olennaisuusanalyysia raportointivelvoitteen ulkopuolellakin.
Mitkä ovat seuraavat askeleet?
Miten organisaatiosi voi varautua tuleviin vastuullisuusvaatimuksiin jo nyt?
Kuinka analyysi pidetään ajantasaisena ja linkitetään tulevaan sääntelyyn?
Vastuullinen liiketoiminta on yhä tärkeämpää yrityksen menestyksen kannalta. Se auttaa yritystä säilyttämään nykyisen asemansa ja kasvamaan, parantamaan kannattavuutta sekä vahvistamaan brändiä.